Kurs szycia
tygodniowe kursy artystyczne dla nastolatków
Kurs szycia powstał z myślą o nastolatkach, które chciałyby nauczyć się szyć, ale również o tych, które już umiejętność obsługi maszyny do szycia mają. Dzięki kameralnej, maksymalnie 6 osobowej grupie, każdy kursant będzie miał zapewnione możliwości komfortowej nauki i rozwoju. Zajęcia to z jednej strony wiele praktycznych ćwiczeń, których efektem będą małe formy użytkowe - gumki scrunchie, piórniki, kosmetyczki itp. Z drugiej strony porcja wiedzy z podstaw materiałoznawstwa i technik szycia. Bardziej zaawansowani kursanci będą mieli możliwość uszycia elementów garderoby, przerobienia swoich ubrań lub zaprojektowania i uszycia większych form.
Kiedy
klasy 7-8:
24-28.06.24 / 10:00-13:00
08-12.07.24 / 10:00-13:00
szkoły średnie:
24-28.06.24 / 13:30-16:30
08-12.07.24 / 13:30-16:30
Gdzie
Sztukarnia
ul. Odolańska 60, Warszawa
Cena
Zapisy
na kurs zapiszesz się tutaj
Uczestnik kursu
- nauczy się, jak obsługiwać maszynę do szycia i swobodnie posługiwać się nią
- pozna etapy szycia i projektowania- od zrobienia szablonu, przez krojenie i szycie
- nauczy się, jak łączyć ze sobą podczas szycia różne elementy projektu
- będzie miał możliwość zrealizowania swoich kreatywnych pomysłów
- spędzi czas wśród rówieśników
Zapewniamy
- pięć dni zajęć ze specjalnie dostosowanym programem
- inspirujący, wartościowy i twórczy czas w gronie rówieśników
- dostęp do wszystkich potrzebnych do pracy materiałów i narzędzi
- merytoryczną wiedzę z wybranych dziedzin sztuki
- przez cały czas trwania kursu opiekę merytoryczną i pedagogiczną wykwalifikowanych instruktorów
- własnoręcznie stworzone dzieła sztuki
- praktyczne umiejętności
- Nauka obsługi maszyny do szycia.
- Wprowadzenie w rodzaje ściegów - krawieckich, szycie prostych przedmiotów.
- Podstawy materiałoznawstwa.
- Omówienie właściwości oraz zastosowania tekstyliów.
- Wykonanie małych, użytkowych form krawieckich.
- Omówienie etapów szycia, nauka poprawnego układania szablonów na tkaninie i krojenia.
- Tworzenie projektów torby, piórnika bądź poduszki lub innych większych form.
- Realizacja projektu.
Tygodniowe kursy dla nastolatków
Kursy artystyczne dla nastolatków to projekt zajęć, które w Sztukarni zostały zrealizowane po raz pierwszy w 2019 roku. Prowadzimy je w wakacje oraz ferie zimowe. Naszą misją jest tworzenie miejsca, w którym młodzież będzie czuła się dobrze, swobodnie i bezpiecznie, a jednocześnie zdobędzie konkretną wiedzę i umiejętności. Będzie mogła pielęgnować swoje pasje, szukać nowych zainteresowań, odkrywać talenty. Letnie i zimowe kursy to także dobra szansa, by poznać rówieśników i spędzić z nimi czas.
Tygodniowe kursy dla nastolatków są odpowiedzią na różne potrzeby młodzieży. Dlatego oferta jest różnorodna. Proponujemy ponad 20 różnych technik w dwóch blokach godzinowych. W ofercie mamy także zajęcia online.
Agnieszka Walenda
Absolwentka technikum odzieżowego oraz studiów w zakresie organizacji produkcji odzieży. Posiada wieloletnie i wszechstronne doświadczenie zawodowe na każdym etapie produkcji począwszy od tworzenia konstrukcji aż po wykonanie asortymentu. Współtworzyła wyroby takich marek , jak: Reserved, Steilmann, Butik. Ma również praktykę w produkcji ciężkiej konfekcji męskiej. Praca jest dla niej pasją. W wolnych chwilach projektuje i szyje dla siebie i swojej rodziny. Bardzo lubi kontakt z ludźmi, dlatego uczenie innych sprawia jej przyjemność.
Dzikie Barwy - Aleksandra Bystry
Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi na kierunku tkanina, specjalność wzornictwo (dyplom magisterski 2011). Zajmuje się tkaniną artystyczną i obiektami tekstylnymi do wystroju wnętrz. Swoje dzieła unikatowe pokazywała na wielu wystawach krajowych i zagranicznych, jest laureatką kilku nagród. Do 2018 roku mocno związana z tkaniną artystyczną i użytkową, działała głównie jako projektantka (pod panieńskim nazwiskiem Richert). Założyła kilka marek, w ramach których projektowała i produkowała miękkie meble, rzeźby tekstylne, panele akustyczne do wnętrz oraz tkaniny dekoracyjne o charakterze unikatowym.
Obecnie, od 2014 roku prowadzi działalność projektową i edukacyjną, w ramach założonej przez siebie pracowni DZIKIE BARWY http://dzikiebarwy.com/ Pracownia prowadzi w całym kraju autorskie warsztaty artystyczno-edukacyjne związane z tkaniną użytkową i unikatową. Współpracuje także z branżą tekstylną i modową w tworzeniu kolekcji farbowanych barwnikami roślinnymi. Aleksandra Bystry z zamiłowaniem upowszechnia dawne techniki barwienia, drukowania tkanin i naturalne sposoby kreacji tekstyliów. Pokazuje, że tkanina jest elementem codzienności i otacza ludzi od wieków. Korzysta z wiedzy dawnej i zasobów natury, szczególnie bliski jest jej temat roślin barwierskich. Pisze bloga o świadomej pracy z tkaniną, tworzeniu w bliskości z przyrodą, botanice, sztuce i farbowaniu włókien. Jest autorką ilustrowanego podręcznika o naturalnym farbowaniu tkanin "Dzikie barwy. O naturalnym farbowaniu tkanin roślinami" (2019), książka w 2022 roku została przetłumaczona na język angielski.
Berenika Kowalska
Berenika jest aktywnie działającą młodą artystką-malarką, zdobywającą nagrody i uznanie w kraju i za granicą. W 2014 roku ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Malarstwa w pracowni prof. Zbigniewa Bajka. W międzyczasie, w ramach wymiany międzyuczelnianej “MOST” chodziła również na zajęcia na ASP w Warszawie w pracowni Leona Tarasewicza. Przez Radę Wydziału Akademii w Krakowie była wielokrotnie wyróżniana za osiągnięcia w malarstwie, rysunku i tkaninie artystycznej. W 2014 roku otrzymała stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, a w 2017 reprezentowała Polskę na JCE Biennale - Europejskim Biennale Młodych. W tym samym roku otrzymała również stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W 2017 roku jej obraz został zakupiony przez Muzeum Narodowe w Gdańsku. W 2019 roku w ramach projektu Shiro Oni Studio Art Residency działała i malowała w Japonii.
Berenika od 2012 roku nieprzerwanie bierze udział w wielu wystawach, zarówno w Polsce, jak i Niemczech, Danii, Hiszpanii i Francji. Jej obrazy są podziwiane na całym świecie nie bez powodu - tworzy niesamowite, przyciągające kompozycje.
Kasia Skoczylas
absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu na kierunku fotografia, który charakteryzuje się interdyscyplinarnością. Głównymi mediami, które na nim eksplorowała to instalacja, rzeźba oraz wideo. Przez rok uczęszczała również na studium z grafiki projektowej w Warszawskiej Szkole Fotografii i Grafiki Projektowej. Na co dzień współtworzy studio projektowe SIUP. Media, które są jej najbliższe to ceramika i tkanie dywanów metodą tuftingu. Ceramiką zajmuje się od 2020 roku, prowadzi regularnie warsztaty. To co najbardziej interesuje ją w pracy z gliną to zabawa i eksperyment. Lubi tworzyć nieoczywiste narracje i zarażać tym innych. W pracy warsztatowej stawia na samodzielną eksplorację ze swoim wsparciem technicznym.
Emilia Dragosz
Artystka-malarka, pochodząca z domu artystów i rzemieślników.
Ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Sztuk Pięknych w Kielcach ze specjalizacją Stare techniki malarskie i pozłotnicze.
Jest absolwentką Wydziału Malarstwa na Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, którą ukończyła w 2013 i w tym samym roku jej prace znalazły się na wystawie Najlepszych Dyplomów ASP w Krakowie. Po studiach artystycznych przez rok pracowała przy konserwacji malarstwa i mebli w Dubaju. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od wielu lat tworzy we własnej pracowni, tworzy intensywne, kolorowe, wielkoformatowe obrazy i uczestniczy w wystawach indywidualnych i zbiorowych. W 2016 roku zdobyła wyróżnienie w konkursie o Grand Prix Fundacji Franciszki Eibisch. W 2019 jej obraz został zakupiony przez Muzeum Narodowe w Gdańsku.
Mimo studiów na wydziale malarstwa i codziennej malarskiej pracy, Emilia na równi kocha rysunek i uważa go za podstawę wszelkiego tworzenia.
Od września 2022 Emilia prowadzi również zajęcia z rysunku i malarstwa dla klas 4-6, chcąc zmieniać podejście dzieci do sztuki i wierząc, że następne pokolenia będą wchodzić do muzeów z chęcią i zaciekawieniem. Uczy dzieci otwartości na nowe techniki i posiłkuje się elementami eksperymentu artystycznego, tak aby każde zajęcia rozbudzały w nim talent i chęć tworzenia.