Akademia programowania

Akademia programowania

Charakterystyka zajęć

Akademia Programowania to cykl zajęć według autorskiego programu nauczania. Zajęcia wprowadzają młodych kursantów w świat programowania -  komunikacji z komputerem. Pierwsze etapy nauki opierają się na narzędziach blokowych - Scrath oraz Alice 3D, na kolejnych wykorzystywane są języki takie jak m.in. Java, Python, JavaScript. Warsztaty adresowane są do dwóch grup wiekowych 8-10 lat oraz 11-15 lat.

Naukę programowania w Sztukarni otwiera kurs wprowadzający w Świat Magii Programowania.

Program zajęć

Kurs magii programowania gier i animacji uczy podstawowych pojęć z zakresu informatyki – min. obsługi interfejsów programów do programowania, obsługi systemu Windows, jednak docelowo skupia się na nauce programowania – w toku zajęć uczestnicy uczą się elementów matematyki, fizyki, zasad pisania kodu gier i programów. Zajęcia zostały podzielone na 3 semestry. Na każdy semestr składa się z 22,5 h zajęć. Ze względu na różnice wiekowe uczestników program podzieliliśmy na dwie grupy wiekowe, na potrzeby których program został odpowiednio dopasowany. Każde zajęcia zamykają stworzone przez kursantów programy, aby podtrzymać ciekawość i chęć rozwijania nowych, bardziej złożonych!

Oprogramowanie wykorzystywane w kursie:

-Scratch Junior
-Scratch 2
-Alice3D

Poziom 3

-wprowadzenie do greenfoota, omówienie jego interfejsu, definicja obiektu, klasy
-stride a java różnice
-metody, typy zwracania
-parametry
-dokumentacja czytanie i opisywanie metod
-komentarze
-definicja zmiennej, deklarowanie, przypisywanie, inkrementacja,dekrementacja, zmienne lokalne, zmienne globalne, zmienne stałe
-operacje na zmiennych porównywanie, operatory logiczne
-instrukcja warunkowa if
-deklarowanie własnych metod
-refaktoring
-referencja
-tworzenie animacji
-zmienne instancji
-obsługa klawiatury oraz myszki
-łańcuchy znaków, konkatenacja
-wyświetlanie tekstu, stoper, licznik życia, punkty itp.
-konstruktor definicja, konstruktor domyślny/ z paramterem
-składania języka java
-model kolorów RGB
-pętla while
-integracja środowiska greenfoot z kinect xbox 360

Narzędzia wykorzystywane w kursie:

-Laptopy Akademii Programowania (Możliwość przyniesienia własnego, w zależności od potrzeb kursanta)
-Tablety Akademii Programowania.
-Autorska zabawka pluszowa ruchowo edukacyjna

Cena i czas trwania

kurs w dni powszednie - 15 spotkań po 1,5 godziny - 22,5 godziny  
kurs w weekendy - 8 spotkań po 3 godziny (*ostatnie spotkanie 1,5 godziny) - 22,5 godziny

Cena poziom 1 i 2 - 740 zł
Cena poziom 3 - 880 zł

Rodzeństwu przysługuje zniżka 5%

Poziom I cena 740 zł
Wtorek 17.15 dzieci w wieku 8-10 lat
Środa 17.45 dzieci w wieku 11-15 lat
Sobota 11.00 dzieci w wieku 11-15 lat (zajęcia co 2 tygodnie, 3 h)

Poziom II cena 740 zł
Środa godz. 16.00 dzieci w wieku 8-10 lat

III poziom cena 880 zł
Sobota godz. 14.30. dzieci w wieku 11-15 lat (zajęcia co 2 tygodnie, 3 h)

Prowadzenie

Aleksandra Steppuhn - poziom 1,2
W Sztukarni prowadzi Akademię Programowania, Architekturę dla dzieci oraz Archiktekturę dla młodzieży. Absolwentka Policealnego Studium Rysunku i Ilustracji "Labirynt" ,obecnie studentka Architektury Wnętrz na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Od wielu lat związana  z Fundacją "Nasze dzieci", w ramach której prowadzi zajęcia artystyczne dla pacjentów Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Jej pasją jest architektura, rysunek i grafika komputerowa.  Wolne chwile spędza na rowerowych wyprawach  w nieznane oraz  miejskich i leśnych  fotoplenerach.
Błażej Kośnik - poziom 2,3

 

 

Terminy Warsztatów

Warsztat:
Poziom:
Kod Tytuł warsztatu Początek kursu Szczegóły Cena*
w_1650 Akademia Programowania wtorek, 18, wrzesień 2018, 17:15 opis» 740,00 PLN za miejsce
*brutto